Liikennevaliokunta vahvistaa otettaan maalla, merellä ja ilmassa

Keskuskauppakamarin liikennevaliokunta on saanut uuden kokoonpanon kaudelle 2013–2014. Valiokunnassa on edustettuina liikenneasioiden parhaita asiantuntijoita eri alueilta ja toimialoilta.

Valiokunnan puheenjohtaja, professori Jorma Mäntynen nostaa valiokunnan toimikaudella keskiöön Suomen kansainvälisen kilpailukyvyn ja viennin edellytysten säilyttämisen. “Tässä on sellaista monipuolista toimialaosaamista, jota voidaan hyödyntää kansallisen tason edunvalvontatyössä”, Mäntynen korostaa.

Keskuskauppakamarin liikennevaliokunnan tavoitteena on vaikuttaa elinkeinoelämälle tärkeisiin hankkeisiin.

“Elinkeinoelämää  ei kuulla vieläkään riittävästi liikenneasioissa, vaikka kehitystä tässä onkin tapahtunut. Toimiva liikennejärjestelmä on yrityksille ja alueille vetovoimatekijä”, juuri nimetty varapuheenjohtaja, Itellan aluejohtaja Aila Orabi tietää.

Yritysten huolena on lisääntyvä sääntely ja kasvavat logistiikkakulut.

“Tällaisia foorumeita tarvitaan pitämään yritysten puolia. Ajankohtaisena vaikuttamisen kohteena onkin rikkidirektiivin aiheuttamien kustannusten kompensoiminen yrityksille mahdollisimman oikeudenmukaisella tavalla”, sanoo liikennevaliokunnan sihteeri Kaisa Saario.

Keskuskauppakamarin hallitus vahvisti 21.8 valiokunnan uuden kokoonpanon. Uusia jäseniä ovat satamajohtaja Hannu Asumalahti, Rauman satama, johtaja Jorma Härkönen, Limowa ry, toimitusjohtaja Kari Savolainen, Finavia ja aluepäällikkö Seppo Turunen, Nurminen Logistics Services Oy. Valiokunnan varapuheenjohtajaksi nimitettiin aluejohtaja Aila Orabi, Itella oyj.

Keskuskauppakamarin liikennevaliokunnan kokoonpano 2013–2014 kokonaisuudessaan: https://kauppakamari.fi/valiokunnat/liikennevaliokunta/

 

Yksi kommentti artikkeliin ”Liikennevaliokunta vahvistaa otettaan maalla, merellä ja ilmassa

  1. Arvostan saamaani luottamustoimea korkealle,
    koskeehan se kaikkia kuljetusmuotoja ja laajaa aluetta Itä-Suomessa. Erityisesti haluan panostaa toimessani kansainvälisiin logistiikkayhteyksiin, lisäämällä kuljetusvaihtoehtoja mm. rautateiden konttikuljetukset kaikille raja-asemille, autoliikenteen kehittämiseen parannetuilla tiestölle, erityisesti Onkamo – Niirala välillä. Muodostuneet mutkattomat henkilösuhteeni venäläisten kuljetusoperaattoreiden ja rajaviranomaisten kanssa edesauttavat tehtävissäni onnistumista.

Kommentointi on suljettu.