Johtajat jakavat työpäivänsä nuoren kanssa – jo yli 600 johtajaa mukana Tuhat Nuorta johtajaa hankkeessa

Yritysjohtajat tarttuvat haasteeseen tutustuttaa nuoria johtamistyöhön. Tuhat Nuorta Johtajaa -kampanja tuo päiväksi yhteen johtajan ja 17–24-vuotiaan johtamisesta kiinnostuneen nuoren. Nuori osallistuu johtajan todelliseen työpäivään ja pääsee seuraamaan johtajan arkea – tutkimaan, kokemaan ja oppimaan. Kampanjan järjestävät kauppakamarit, Nuorkauppakamarit ja Yes-verkosto.

”Kampanja tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden kokea, millaista johtajuutta ja taitoja työelämässä tarvitaan. Johtajille päivä on tilaisuus vaihtaa ajatuksia nuoren kanssa sekä lisätä nuorten kiinnostusta yritystä ja sen toimialaa kohtaan”, sanoo Keskuskauppakamarin johtaja Johanna Sipola. Kuva: Pasi Murto

Mukaan on lähtenyt jo noin 650 johtajaa yrityksistä ja julkisista organisaatioita kaikilta Suomen alueilta ja eri toiminta-aloilta. Kampanjaan osallistuu muun muassa Nordea, Kesko, UPM, Isku ja useita kunnanjohtajia.

Nordean yhteiskuntavastuujohtaja Pirjo K. Kuusela odottaa päivää avoimin mielin.

“Kampanja tukee vastuullisuushankkeidemme painopistettä eli nuorten talousosaamisen parantamista. Se on hyvin tärkeä asia sekä nuorten tulevaisuuden että myös koko Suomen kannalta”, Kuusela sanoo.

Kampanjan toteutusviikko osuu marraskuun puoliväliin. Nuoret ja johtajat voivat ilmoittautua mukaan Tuhat Nuorta Johtajaa -kampanjaan osoitteessa 1000nuortajohtajaa.fi. Ilmoittautumisia otetaan vastaan 15.10.2017 saakka.

”Kampanja tarjoaa opiskelijoille mahdollisuuden kokea, millaista johtajuutta ja taitoja työelämässä tarvitaan. Johtajille päivä on tilaisuus vaihtaa ajatuksia nuoren kanssa sekä lisätä nuorten kiinnostusta yritystä ja sen toimialaa kohtaan. Kutsumme kampanjaan mukaan kaikki johtajat ja johtajuutta työssään tarvitsevat osaajat, kuten päälliköt ja tiiminvetäjät”, Keskuskauppakamarin johtaja Johanna Sipola kannustaa.

Juttu päivitetty 13.10.2017. Ilmoittautuneiden johtajien määrä päivitetty noin 650 johtajaan.