Anne Horttanaisesta Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja

Keskuskauppakamarin talousjohtaja, varatuomari Anne Horttanainen on nimitetty Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtajaksi 1.9. alkaen.

Horttanainen on toiminut Keskuskauppakamarin johtajana vuodesta 2013 lähtien. Sitä ennen hän on työskennellyt lakimiehenä Keskuskauppakamarissa ja Työeläkevaikuttaja Tela ry:ssa.

Horttanaisen edeltäjä, varatoimitusjohtaja Leena Linnainmaa siirtyy uusiin tehtäviin DIF:n pääsihteeriksi 1.9.

Horttanaisen nimitys liittyy Keskuskauppakamarin organisaatiouudistukseen.

”Keskuskauppakamarin organisaatiota on muutettu vastaamaan uutta strategiaamme ja ennen kaikkea sitä, miten parhaiten saavutamme strategiamme mukaiset tavoitteet. Haluamme osaltamme vaikuttaa siihen, että Suomesta tulee maailman kilpailukykyisin maa panostamalla osaamiseen, infrastuktuuriin, kilpailukykyiseen talouteen ja kestävään julkiseen talouteen. Olemme lisänneet asiantuntijoidemme määrää, tiivistäneet johtoryhmäämme ja selkiyttäneet yksiköidemme toimintaa”, sanoo Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

Keskuskauppakamarin johtoryhmään kuuluvat johtajat ovat yksiköidensä johtajia. Toimitusjohtaja Romakkaniemen lisäksi johtoryhmässä ovat varatoimitusjohtaja Anne Horttanainen, joka vastaa hallinnosta, taloudesta, henkilöstöstä sekä ICT:stä. Lisäksi hän toimii Keskuskauppakamari Palvelu Oy:n hallituksen puheenjohtajana. Johtaja Johanna Sipola vastaa vaikuttamisesta ja kilpailukyvystä, johtaja Pauliina Pulkkinen viestinnästä ja yhteistyöstä ja johtaja Timo Vuori kansainvälisyydestä ja kaupasta. Lisäksi johtoryhmään palkataan yritysten itsesääntelystä ja vastuullisuudesta vastaava johtaja.