KÄYNNISSÄ: Yritysjohdon strategia- ja muutosjohtamisen ohjelma syksy 2023

Keskuskauppakamari ja etäosallistumismahdollisuus
Alvar Aallon katu 5

yritysjohdon-strategia-ja-muutosjohtamisen-ohjelma_sin_2023.png

Toimiva strategia kantaa muutoksen läpi

9.11.2023  I  14.12.2023  I  18.1.2024

Keskuskauppakamarin uudessa Yritysjohdon strategia- ja muutosjohtamisen ohjelmassa kuullaan elinkeinoelämän huippuasiantuntijoiden kokemuksia ja yritysten käytännön esimerkkejä strategia- ja muutosjohtamisesta, sekä käydään vertaisryhmäkeskusteluja.

Ohjelman aikana osallistujat pääsevät kirkastamaan oman organisaationsa strategiatyötä ja viemään ohjelman oppeja käytännön strategiatyöhön. Osallistujat arvioivat oman organisaationsa strategiaprosessia ja kirkastavat toimintamalleja strategian laadinnassa sekä osallistavassa strategia- ja muutosprosessissa. Työssä tukevat koulutusmateriaali, itsenäinen pohdinta ja tehtävät ohjelman moduulien välillä. Lisäksi osallistujat saavat sähköisen lähtökyselyn ja mahdollisuuden yrityskohtaiseen asiantuntijasparraukseen Talentreen asiantuntijan kanssa.

Yritysjohdon strategia- ja muutosjohtamisen ohjelma sisältää kolme moduulia. Suosittelemme ohjelmaan osallistumista paikan päällä Helsingissä, tämä tarjoaa parhaat verkostoitumishyödyt. Voimme tarvittaessa avata Teams-etäyhteyden. Ohjelman toteutuksessa hyödynnämme digitaalista Howspace-työtilaa, joka tarjoaa sähköiset materiaalit ja keskustelualustan ohjelmaan osallistuville.

Ohjelma on suunnattu yritysten ja organisaatioiden johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja hallitusten jäsenille. Ohjelmaan otetaan enintään 30 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

#strategiajamuutos

Moduuli I: Strategia

Torstai 9.11.2023 klo 12.30 – 17.00

Seminaarin teemat:

• Strategian merkitys liiketoiminnalle
  • Strategisen ajattelun ja organisaation strategiatyön kehittäminen
  • Yrityscase
  • ”Nopeasti muuttuva toimintaympäristö vaatii strategiaprosessilta ketteryyttä.” Ohjeistus ohjelman aikana tehtävään strategiaprosessin arviointiin ja lähtökyselyyn.

• Toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi, Keskuskauppakamari
  • Toimitusjohtaja Paulina Ahokas, Tampere-talo
  • Toimitusjohtaja ja perustajaosakas Antti Haapakorva, Talentree
  • Executive Chairman Teresa Kemppi-Vasama, Kemppi Oy

Moduuli II: Toimeenpano

Torstai 14.12.2023 klo 12.30 – 17.00

Seminaarin teemat:

• Strategian toimeenpano
  • Harha-askelista oikealle tielle, kun kaikki menee pieleen
  • Osallistava prosessi ja viestintä
  • Yrityscaset

• Toimitusjohtaja Topi Manner, Finnair
  • Hallituksen puheenjohtaja Harri Saukkomaa, TEKIR
  • Hallituksen puheenjohtaja Panu Routila, Patria
  • Strategisen johtamisen professori Timo Vuori, Aalto-yliopisto

Moduuli III: Muutos

Torstai 18.1.2024 klo 12.30 – 17.00

Seminaarin teemoina:

• Kaikki johtaminen on muutosjohtamista
  • Yrityscaset
  • Osallistujayritysten strategiaprosessin arvioinnin tuloksia ja tehtävien reflektointi
  • ”Organisaation muutoskyvykkyys on ansaittava.”

• Hallitusammattilainen Mika Sutinen, Talentree
  • Johtamisen ammattilainen Jari Latvanen
  • Director of Talent Management Johanna Saarinen, Vaisala

Ohjelmaan sisältyy:

• Teams-ennakkotapaaminen maanantaina 6.11.2023 klo 15.30, jossa kuulet ohjelman sisällöstä ja tutustut ohjelman osallistujiin sekä Howspace-työtilaan.
  • Ohjelmassa mainitut seminaarit kahvi- ja lounastarjoiluineen.

Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 2150 € + alv. 24 %, normaalihinta 2600 € + alv. 24 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia ohjelmaan. Huomioithan, että paikkoja on rajoitetusti ja paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.

Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun ohjelman alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen ohjelman ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle.

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä: Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.

Tutustu myös muihin Keskuskauppakamarin järjestämiin yritysjohdon ohjelmiin tästä.

Tapahtuma on päättynyt.

Katso tulevat tapahtumat