Keskuskauppakamarin uusi @romakka-podcast pureutuu koronaan ja muihin ajankohtaisiin aiheisiin – ensimmäinen vieras Mikael Jungner

romakka

Keskuskauppakamarin uusi podcast-sarja @romakka alkaa lauantaina 11.4.2020. Podcastin jaksot julkaistaan Spotifyssa, Applen podcasteissa ja Keskuskauppakamarin nettisivuilla.

@romakka on Keskuskauppakamarin uusi podcast, joka yhdistää The Economistin maailmankuvan savolais-brysseliläiseen suorapuheisuuteen. Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemen vetämä podcast pystyttää tienviittoja 2020-luvun Suomelle. Ensimmäisenä vieraana on Mikael Jungner ja aiheena demokratian kriisi.

Kevään jaksoissa pohditaan, miten koronaviruskriisi vaikuttaa Suomen talouteen ja miten Suomi saadaan nousemaan takaisin maailman kilpailukykyisimmäksi maaksi. Jaksoissa pohditaan noin 30 minuutin verran sitä, millaista on uuden vuosikymmenen kapitalismi ja olemmeko kaikki valmiita muuttumaan.

Romakkaniemen vieraat edustavat koko suomalaista yhteiskuntaa laidasta laitaan: taloutta, politiikkaa, mediaa, EU:ta, kirkkoa, ammattiliittoja ja yrityksiä. Luvassa on suuria linjoja, rohkeita ratkaisuja ja pientä vääntöä. Mikrofonin ääreen istuu Jungnerin lisäksi muun muassa Antti Palola, Teemu Laajasalo ja Merja Ylä-Anttila. @romakka ei hymistele eikä surkuttele – kaikki ei ole hyvin, mutta emmeköhän kykene muutokseen.

Jaksot julkaistaan kerran viikossa lauantaisin. Jokaisen jakson kohdalla kerrotaan, mikäli se on nauhoitettu ennen koronavirusepidemian puhkeamista.

Ohjelman voi kuunnella Spotifysta, Applelta ja osoitteesta www.kauppakamari.fi/podcastit.

Kategoriat:Politiikka, Juho Romakkaniemi