MEN 43/2019: Poliittisen mainoksen julkaiseminen sanomalehdessä

Lausunto:       MEN 43/2019 Mainostaja:   Kiinan kansantasavallan Hongkongin erityishallintoalue Media:              Helsingin Sanomat Päätös:             Vapauttava lausunto POLIITTISEN MAINOKSEN JULKAISEMINEN SANOMALEHDESSÄ  LAUSUNTOTIIVISTELMÄ: Poliittisen mainoksen

MEN 42/2019: Lausuntopyyntö jätetään käsittelemättä

Päätös:                     MEN 42/2019 Videon tekijä:       Linda Julia (ByLindaJulia-kanava) Alusta:                      YouTube Päätös:                     Lausuntopyyntö jätetään käsittelemättä Lausuntopyyntö   Mainonnan eettinen neuvosto on

MEN 41/2019: Halventava ilmaisu

Lausunto:             MEN 41/2019 Markkinoija:        Lidl Suomi Kommandiittiyhtiö Media:                     Ilta-Sanomien verkkosovellus Päätös:                    Vapauttava HALVENTAVA ILMAISU  LAUSUNTOTIIVISTELMÄ: Mainostettu päivittäistavarakaupan

MEN 40/2019: Markkinoinnin tunnistettavuus, Facebook

Lausunto:          MEN 40/2019 Markkinoija:    Makujakauppa Oy Markkinoijan yhteistyökumppani: Content Tailor Alusta:                Facebook Päätös:               Huomautus MARKKINOINNIN TUNNISTETTAVUUS, FACEBOOK  LAUSUNTOTIIVISTELMÄ: Markkinointi ei ollut

MEN 38/2019: Syrjivä mainos

Lausunto:              MEN 38/2019 Markkinoija:        Turun Oopperaravintolat Oy (Forte Nightclub) Alusta:                     Facebook Päätös:                    Huomautus SYRJIVÄ MAINOS  LAUSUNTOTIIVISTELMÄ: ”Homo” ilmaisun käyttäminen mainoksessa

MEN 37/2019: Veikkaus Oy / Ei toimivaltaa

Lausunto:          MEN 37/2019 Markkinoija:     Veikkaus Oy Media:                  Iltalehti Päätös:                Lausuntopyyntö jätetään käsittelemättä Lausuntopyyntö  Mainonnan eettinen neuvosto on saanut lausuntopyynnön yksityishenkilöltä

MEN 36/2019: Väkivalta

Lausunto:            MEN 36/2019 Markkinoija:       Teollisuusliitto Media:                   Televisio Päätös:                  Vapauttava lausunto VÄKIVALTA  LAUSUNTOTIIVISTELMÄ: Mainoksen ei katsottu viittaavan väkivaltaan ICC:n markkinoinnin perussäännöissä

MEN 35/2019: Mainoksen kohdentaminen sosiaalisessa mediassa

Lausunto:           MEN 35/2019 Markkinoija:     Suomen Ihosairaala Oy Alustat:                Facebook, Instagram Päätös:                 Vapauttava lausunto MAINOKSEN KOHDENTAMINEN SOSIAALISESSA MEDIASSA  LAUSUNTOTIIVISTELMÄ: Esitetyn selvityksen perusteella

MEN 34/2019: Syrjintä, naista halventava esitystapa

Lausunto:         MEN 34/2019 Markkinoija:   Lehto Asunnot Viestin:              Verkko (mainosvideo Talouselämä.fi ja Kauppalehti.fi -sivustoilla) Päätös:              Huomautus SYRJINTÄ, NAISTA HALVENTAVA ESITYSTAPA  LAUSUNTOTIIVISTELMÄ: Mainoksessa esiintyvä nainen