Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelma

Viestintä on koko johdon asia. Keskuskauppakamarin järjestämässä yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa yrityksesi johtoryhmäläiset sparrataan viestintäjohtamiseen niin normaaliarjessa kuin kriisitilanteissa.  Tällä sivulla tutustut johdon viestintäohjelmaamme.

Viestintä on osa johdon strategiaa ja ydintoimintoja

Ohjelman tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä. Osaava, ammattimainen viestintä on koko yritysjohdon asia. Kaikki yritysjohdossa toimivat ovat viestijöitä.  Kun kriisiviestinnän ja strategisen viestinnän taidot ovat koko yritysjohdon hallussa, on todennäköisempää, että tiukan paikan tullen yritys selviää kuivin jaloin. Tämä vahvistaa yrityksen kilpailukykyä vaikeinakin aikoina. 

Ohjelman seminaareissa käsitellään viestintää eri näkökulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa. Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia ohjelman aikana.

Ohjelma on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille. 

Parhaillaan käynnissä on maaliskuussa 2021 alkanut ensimmäinen viestintäohjelma. Seuraava ohjelma alkaa keväällä 2022.

Tutustu keskusteluun Twitterissä #viestintäohjelma

Moduuli I: Viestintä yrityksen strategian ytimessä 

Puhujina:
Viestintä ja muutoksen johtaminen
Minna Aila, vastuullisuus-, yhteiskuntasuhde-, viestintä- ja brändijohtaja, Neste

Viestintä on maailman paras muutostyökalu – ja tuplarytmihäiriön maailmassa sitä tarvitaan enemmän kuin koskaan 
Taru Tujunen, muutoksen tekijä, toimitusjohtaja, Ellun Kanat

Viestintä on osa yrityksen ydintoimintoja. Strateginen viestintä on johtamisen ydintä
Arja Suominen,
 viestintäjohtamisen pioneeri

Moduuli II: Brändin rakentaminen viestinnän avulla 

Puhujina:
Brändin menestyksellinen rakentaminen edellyttää vahvaa liiketoimintaosaamista sekä ennen kaikkea liiketoiminnan ymmärrystä – siksi se on ylimmän yritysjohdon tehtävä
Marina Vahtola, hallituksen puheenjohtaja, Chain Invest, hallitusammattilainen

Brändijohtaja 2.0. Mikä ero on brändiviestinnällä ja strategisella brändijohtamisella?
Ia Adlercreutz, toimitusjohtaja, perustajaosakas, Co-founders 

Arvokas brändi ja mitattava maine
Kari Väisänen, hallituksen jäsen, partneri, vanhempi asiantuntija, T-Media

Moduuli III: Kun kaikki menee pieleen – kriisiviestintävalmius pitää yrityksen pinnalla
 

Puhujina:
Kokemuksia ja oppeja myrskyn silmästä
Heidi Jaara, Balmuirin perustaja, yrittäjä  

Toimittajan näkökulma: Miksi media kertoo ikävistä asioista ja toimii niin kuin toimii ja miten toimii
Eeva Lehtimäki, MTV:n yhteiskuntatoimituksen päällikkö

Harri Saukkomaa, hallituksen puheenjohtaja, Tekir 

Lisätietoja

Pauliina Pulkkinen

Viestintä- ja yhteistyöjohtaja

+358 50 5745 288

Kirsi Loikas

Markkinointipäällikkö

+358 40 545 7451