Viestintä on koko johdon asia ja sen strategisella toteutuksella vaikutetaan muun muassa tulokseen ja kasvuun
1.10.2024 I 30.10.2024 I 27.11.2024
Keskuskauppakamarin Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa saat käytännön ohjeita viestintäjohtamiseen niin arjessa kuin kriisitilanteissa. Saat myös neuvoja median kanssa toimimiseen ja pääset jakamaan ajatuksia ja kokemuksiasi. Ohjelman tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä.
Strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa vahvistat osaamistasi:
viestinnällä johtamisessa ja muutosviestinnässä
vaikuttavan viestinnän rakentamisessa
kriisiin valmistautumisessa ja kriisin keskellä toimimisessa
median kanssa toimimisessa
Ohjelma koostuu kolmesta iltapäivän mittaisesta moduulista sekä Suuresta Brändipäivästä 2025. Ohjelmassa käsitellään viestintää eri näkökulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa. Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia ohjelman aikana. Seminaarit järjestetään hybridimallilla, voit osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä. Ohjelmaan otetaan 30 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Ohjelma on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille sekä hallitusten jäsenille.
Moduulien aikataulu ja puhujat tarkentuvat kevään ja kesän aikana.
Moduuli I: Viestintä yrityksen strategian ytimessä Tiistai 1.10.2024 kello 12.00 – 17.00 Keskuskauppakamari, Alvar Aallon katu 5, Helsinki
Moduulissa keskitytään strategiseen viestintään ja viestinnän merkitykseen erilaisissa johtamistilanteissa. Aihetta tarkastellaan kolmesta eri näkökulmasta ja mukana on myös yrityscase.
Teemoina:
Viestinnän merkitys muuttuvassa maailmassa ja erilaisissa johtamistilanteissa
Viestinnällä johtaminen ja muutosviestintä
Case
Moduuli II: Vaikuttava viestintä Keskiviikko 30.10.2024 kello 12.00 – 17.00 Keskuskauppakamari, Alvar Aallon katu 5, Helsinki
Seminaarissa käydään läpi, kuinka viestimällä vaikutetaan päätöksentekoon. Saat oppia myös siitä, kuinka median kanssa toimitaan ja kuulet yrityscasen onnistuneesta viestinnällisestä vaikuttamisesta.
Teemoina:
Vaikuttava viestintä, kuinka rakennat vaikuttavaa viestintää?
Miten toimit median kanssa?
Case
Moduuli III: Kun kaikki menee pieleen – kriisiviestintävalmius pitää yrityksen pinnalla Keskiviikko 27.11.2024 kello 12.00 – 17.00 Keskuskauppakamari, Alvar Aallon katu 5, Helsinki
Kun kaikki menee pieleen, kriisiviestintävalmius vähentää tuhoja. Ohjelmassa keskitytään siihen, kuinka yritys voi valmistautua kriisiin, mitä kriisin keskellä pitää tehdä ja millaiset jälkityöt ovat tarpeen. Kuulet yrityscasen sekä median näkökulman yritysten kriiseihin ja niissä pärjäämiseen.
Teemoina:
Kuinka kriisiin voi valmistautua ja miten kriisin keskellä pitää toimia
Median näkökulma
Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 2290 € + alv. 24 %, normaalihinta 2790 € + alv. 24 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia ohjelmaan.
Lisäksi ohjelmaan sisältyy:
Teams-ennakkotapaaminen tiistaina 24.9.2024 klo 15.30-16.30.
Osallistuminen Keskuskauppakamarin tilaisuuteen Suuri Brändipäivä 2025.
Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun ohjelman alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen ohjelman ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle.
Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä: Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.
Strateginen viestintä auttaa yritystä tavoitteissaan
Kysy ryhmäalennuksestamme!
Ryhmänä osallistuminen kannattaa, sillä tarjoamme alennuksen jo kahdesta saman yrityksen osallistujasta.
Olethan yhteydessä avainasiakaspäällikkö Katariina Aaltoseen, katariina.aaltonen@chamber.fi tai 050 542 6081.
Edellinen ohjelma sai osallistujilta loistavan yleisarvosanan 4,5/5. Palautteita ohjelmaan osallistuneilta: ”Ohjelma on hyvin organisoitu ja toteutettu” ”Yritysesitys kriisiviestinnästä oli erinomainen esimerkki kriisitilanteeseen valmistautumisesta.” ”Hyvää faktaa ja käytännön esimerkkejä.”
Lue Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtajan Pauliina Pulkkisen blogi Viestintä on koko johdon asia tästä.
Tutustu myös muihin Keskuskauppakamarin Yritysjohdon ohjelmiin täällä.