Keskuskauppakamarin @romakka -podcast: Kirkon rooli yhteiskunnan arvokeskustelijana on hukassa

romakka

Tänään julkaistussa @romakka -podcastissa ihmetellään kirkon roolia modernissa maailmassa. Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemen vieraana on piispa Teemu Laajasalo. Jakso on nauhoitettu ennen koronavirusepidemian puhkeamista.

Kapitalismia on kutsuttu toisinaan uskonnoksi. Markkinoista on tullut meille jumala: kaikkivoipa, kaikkitietävä ja kaikkialla. Jaksossa Romakkaniemi pohtii Laajasalon kanssa, ovatko taloustieteilijät jo korvanneet papit. Romakkaniemi myös kysyy, onko todellinen pohjoismainen uskonto sittenkin hyvinvointivaltio?

Lisäksi jaksossa pohditaan, pitäisikö kirkon tyytyä sivustakatsojan rooliin yhteiskunnassa.

@romakka on Keskuskauppakamarin uusi podcast, joka yhdistää The Economistin maailmankuvan savolais-brysseliläiseen suorapuheisuuteen. Romakkaniemen vetämä podcast pystyttää tienviittoja 2020-luvun Suomelle.

Jaksot julkaistaan kerran viikossa lauantaisin. Jokaisen jakson kohdalla kerrotaan, mikäli se on nauhoitettu ennen koronavirusepidemian puhkeamista. Ohjelman voi kuunnella Spotifysta, Applelta ja osoitteesta www.kauppakamari.fi/podcastit.

Kategoriat:Juho Romakkaniemi