Suvi Pulkkinen Keskuskauppakamarin johtavaksi asiantuntijaksi

Keskuskauppakamarin osaamisesta ja maahanmuutosta vastaavaksi johtavaksi asiantuntijaksi on valittu kasvatustieteiden maisteri Suvi Pulkkinen. Pulkkinen siirtyy tehtävään Vihreiden eduskuntaryhmän poliittisen asiantuntijan paikalta. Pulkkinen aloittaa Keskuskauppakamarissa 1.2.2024.

Vihreissä Pulkkinen on toiminut puoluejohdon poliittisena tukena ja vastannut muun muassa osaamisen ja työelämän kysymyksistä. Aiemmin hän on toiminut OAJ:ssä koulutuspoliittisena asiantuntijana sekä kehittämiskoordinaattorina Opiskelun ja koulutuksen tutkimussäätiössä. Hän on myös Vihreiden varavaltuutettu Helsingissä.

”On hienoa päästä tekemään Keskuskauppakamariin työtä osaamisen ja maahanmuuton pariin. Pula osaavasta työvoimasta on yksi suomalaisia yrityksiä pahimmin kurittavista ongelmista. Suomi tarvitsee osaamista ja osaavaa työvoimaa pystyäkseen pitämään yllä hyvinvointiyhteiskuntaa jatkossakin”, Pulkkinen sanoo.

”Olen todella iloinen, että saamme Suvin kaltaisen osaajan tiimiimme ratkomaan osaamiseen ja maahanmuuttoon liittyviä haasteita, varmistamaan osaavan työvoiman saatavuutta yrityksille ja parantamaan sitä kautta Suomen kilpailukykyä. Suvilla on vankkaa kokemusta aiemmalla työurallaan juuri näistä kysymyksistä. Toivotan Suvin lämpimästi tervetulleeksi Keskuskauppakamariin”, sanoo Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja ja vaikuttajatiimin johtaja Johanna Sipola.

Sipola Johanna

Johanna Sipola

Varatoimitusjohtaja; johtaja, vaikuttaminen ja kilpailukyky

Kategoriat:Nimitykset, Johanna Sipola