Ville Kajala johtavaksi asiantuntijaksi, Mauri Kotamäki pääekonomistiksi, Emmiliina Kujanpää johtavaksi veroasiantuntijaksi

Oikeustieteen kandidaatti Ville Kajala on nimitetty Keskuskauppakamarin johtavaksi asiantuntijaksi vastuualueenaan yhtiöoikeus, corporate governance ja arvopaperimarkkinajuridiikka. Hän ottaa hoitaakseen myös Keskuskauppakamarin lakivaliokunnan. Kajala siirtyy Keskuskauppakamariin Finanssivalvonnasta, jossa hän on toiminut johtavana asiantuntijana. Kajala aloittaa tehtävässään lokakuussa.

Valtiotieteiden tohtori Mauri Kotamäki on nimitetty Keskuskauppakamarin pääekonomistiksi. Aiemmin Kotamäki on toiminut Keskuskauppakamarin johtavana ekonomistina ja ekonomistina Työeläkevakuuttajat Tela ry:ssa, valtiovarainministeriössä ja Suomen Pankissa sekä tutkijana Palkansaajien tutkimuslaitoksessa. Kotamäen vastuulle kuuluu ajankohtaisten talouteen liittyvien asioiden seuraaminen ja kommentointi. Lisäksi esimerkiksi neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Keskuskauppakamarin talouskatsaus, Suuri Veroselvitys ja ensi viikolla ensimmäistä kertaa julkaistava Keskuskauppakamarin työllisyystavoitelaskuri.

Kauppatieteiden maisteri Emmiliina Kujanpää on nimitetty johtavaksi veroasiantuntijaksi. Kujanpää on toiminut Keskuskauppakamarin veroasiantuntijana vuodesta 2017. Aikaisemmin hän työskenteli kansainvälisen yritysverotuksen asiantuntijana KPMG:llä. Kujanpää vastaa vero-oikeuteen liittyvistä kysymyksistä sekä Keskuskauppakamarin Suuresta Veropäivästä ja Kauppakamarin Veropäivä -kiertueesta. Hän toimii myös Keskuskauppakamarin verovaliokunnan sihteerinä.

Organisaatiomuutoksen myötä Kotamäen ja Kujanpään vastuut kasvavat. Tässä yhteydessä johtavasta ekonomistamme tulee pääekonomisti ja veroasiantuntijasta johtava veroasiantuntija”, sanoo Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

Keskuskauppakamarin talouskatsaus

Suuri Veroselvitys