Keskuskauppakamari valitsee vuoden brändin

Yrityksen brändi on sen menestyksen kulmakivi. Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin innovatiivisuuden, suojauksen, viestintästrategian, brändikirjan ja brändimielikuvan perusteella.

“Palkinto myönnetään yritykselle, jonka menestyksekäs brändi on asianmukaisesti suojattu ja jonka brändiä hoidetaan laadukkaasti, pitkäjänteisesti ja tarkoituksenmukaisesti”, Keskuskauppakamarin lakimies Minna Aalto-Setälä kertoo.

Keskuskauppakamari on palkinnut vastaavista ansioista Marimekko Oyj:n vuonna 2019. Tämänvuotisen kilpailun kärkikolmikkoon sijoittuneet yritykset pääsevät kertomaan palkinnonjakotilaisuuteen oman brändinsä tarinan. Kilpailun voittaja julkistetaan 8.6.2021 Keskuskauppakamarin Suuressa brändipäivässä hotelli Clarionissa, Helsingin Jätkäsaaressa.

Kilpailun tavoitteena on herätellä suomalaisia yrityksiä huomaamaan, että brändi on yrityksen menestyksen kivijalka. Parhaimmillaan kilpailu ja sen herättämä keskustelu saavat yritykset paneutumaan brändikysymyksiin aiempaa intensiivisemmin.

”On tärkeää, että yrityksillä on tietoa brändiasioista, jotta ne osaavat suojata brändinsä asianmukaisesti”, Aalto-Setälä painottaa.

Kilpailusta on tarkoitus muodostua koko IPR-alan yhteinen ponnistus, jossa kaikki alan keskeiset toimijat ovat mukana työskentelemässä yhdessä tärkeän päämäärän puolesta.

Keskuskauppakamari on laatinut kilpailun säännöt. Kilpailun raati koostuu alan ammattilaisista. Raadin jäsenistä osa on liike-elämässä toimivia henkilöitä. Osa raadin jäsenistä edustaa IPR-alan keskeisiä toimijoita, kuten Patentti- ja rekisterihallitusta, IPR University Centeriä ja Suomen teollisoikeudellista yhdistystä.

Vuoden brändi -kilpailu ja Suuri brändipäivä ovat ehdolla yhdeksi Suomen IPR-strategiahankkeista. Tänä vuonna Keskuskauppakamari kutsuu yritykset mukaan kilpailuun, mutta jatkossa kuka tahansa voi ehdottaa suosikkibrändiään kilpailemaan palkinnosta.

Suuri brändipäivä on suunnattu kaikille yrityksissä toimiville. Parhaiten tilaisuus sopii hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, konsulteille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, brändijohtajille, brändivastaaville, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille sekä markkinoinnin parissa toimiville. Lue lisää ja ilmoittaudu tapahtumaan.

Aalto-Setälä Minna

Minna Aalto-Setälä