Vastuullisuudella kilpailuetua – pk-yrityksen vastuullisuusvalmennus

Yritystoiminnan vastuullisuudesta puhutaan nyt paljon ja vaatimukset yrityksille lisääntyvät. Osallistu pk-yrityksen vastuullisuusvalmennukseen ja varmista, että yrityksesi saa vastuullisuudella kilpailuetua.

Vastuullisuudella kilpailuetua – pk-yrityksen vastuullisuusvalmennus

Vastuullisuus tarjoaa yrityksille kilpailuetua uusien liiketoimintamahdollisuuksien, kustannussäästöjen ja paremman riskienhallinnan myötä. Tutkimukset osoittavatkin vastuullisuuden parantavan yrityksen taloudellista tulosta sen lisäksi, että liiketoimintaa tehdään muutenkin kestävämmin.

Osallistumalla Vastuullisuudella kilpailuetua – pk-yrityksen vastuullisuusvalmennukseen saat tarvittavat tiedot ja käytännön ohjeet vastuullisuustyön aloittamiseen vahvistaaksesi yrityksesi kilpailukykyä. Saat myös inspiraatiota ja vinkkejä uusiin liiketoimintamahdollisuuksiin, kustannussäästöihin ja parempaan riskienhallintaan vastuullisen liiketoiminnan myötä.

Valmennus sisältää inspiroivia asiantuntijapuheenvuoroja, käytännön toimintamalleja, case esimerkkejä ja verkostoitumista muiden osallistujayritysten kanssa. Lisäksi osallistujat tekevät omalle yritykselle vastuullisuuden olennaisuusarvion osana valmennusta. Olennaisuusarvion tekemällä saat oivan startin oman yrityksen vastuullisuuden painopisteisiin ja konkreettisia toimintasuosituksia jatkoon.

Koulutus on suunnattu pk-yritysten johdolle, liiketoimintavastaaville ja päälliköille, koulutuksesta hyötyvät myös mm. viestinnästä, markkinoinnista ja tuotannosta vastaavat.

Koulutus koostuu kahdesta moduulista, joiden välissä toteutetaan osallistujayrityksissä vastuullisuuden olennaisuuskartoitus ja analysoidaan kartoitusten tulokset. Kartoitusten pohjalta osallistujayritykset saavat suosituksia vastuullisuustyöhön.

Koulutuksen rakenne:

• Johdanto vastuullisuuteen
  • Strateginen yritysvastuu
  • Vastuullisuuden liiketoimintahyödyt
  • Katsaus vastuullisuussääntelyyn
  • Yrityscase
  • Ohjeistus olennaisuusarvion tekemiseen

(1/2 pvä)

Vastuullisuuden olennaisuusarvio, kyselyn lähetys omassa organisaatiossa ja vastausten analysointi

• Olennaisuusarvion tulosten purku ja suositukset
  • Miten lähteä liikkeelle vastuullisuustyössä?
  • Vastuullisuusraportointiin liittyvät vaatimukset
  • Työkaluja vastuullisuustyön tueksi
  • Yrityscase

(1/2 pvä)

Keskuskauppakamari järjestää yhteistyössä OP Ryhmän kanssa pk-yrityksen vastuullisuusvalmennuksia usealla paikkakunnalla syksyllä 2024. Tarkemmat ohjelmat ja aikataulut löydät tapahtumakohtaisesti kunkin tilaisuuden omalta sivulta. Kevään 2025 koulutukset julkaistaan elokuussa 2024.

Valitse sinulle sopivin valmennus ja ilmoittaudu mukaan!

Yhteistyössä OP – hyödynnä OP:n mahdollistama alennus!

OP tukee yrityksiä vastuullisuustyössä ja mahdollistaa 250 pk-yritykselle osallistumisen Keskuskauppakamarin pk-yrityksen vastuullisuusvalmennukseen -50 % alennuksella. Hyödynnä alennus kirjoittamalla alennuskoodi ALEOP ilmoittautumisen yhteydessä alennuskoodille varattuun kenttään.

Huomioithan, että paikkoja valmennuksiin (max 30 osallistujaa/valmennus) ja alennuskoodeja on tarjolla rajallisesti. Kannattaa siis toimia nopeasti ja ilmoittautua heti!

Tutustu myös OP:n Yrittäjän talousvalmennuksen kokonaisuuteen. Sieltä saat apuja yrityksesi arjen talouden hallintaan. Siellä OP:n asiantuntijat kertovat taloudenhallinnan kiemuroista ymmärrettävästi ja antavat helposti hyödynnettäviä vinkkejä.

Osallistumismaksu kauppakamareiden jäsenyritysten edustajille: 1 200 € + alv. / osallistuja
Normaalihinta: 1 600 € + alv. / osallistuja

Osuuspankki tukee pk-yrityksiä vastuullisuustyössä ja mahdollistaa 250 pk-yritykselle osallistumisen Keskuskauppakamarin pk-yrityksen vastuullisuusvalmennukseen -50% alennuksella. Hyödynnä alennus kirjoittamalla alennuskoodi ALEOP ilmoittautumisen yhteydessä alennuskoodille varattuun kenttään.

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä

Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.

Mari Hakkarainen

Palvelujohtaja