Kansainvälisen kauppakamarin markkinointisäännöt

Kansainvälisen kauppakamarin (ICC) markkinointisäännöt on maailmanlaajuinen markkinoinnin eettinen ohjeisto. Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta ja mainonnan eettinen neuvosto soveltavat ICC:n markkinointisääntöjä.

Kansainvälinen kauppakamari (ICC) on maailmanlaajuinen kaikki toimialat kattava elinkeinoelämän järjestö. ICC:n ensimmäiset markkinointisäännöt kirjoitettiin jo 1930-luvulla. Sääntöjä päivitetään noin viiden vuoden välein. Viimeisin päivitys on tehty vuonna 2018.

ICC:n markkinointisäännöt on tunnettu ja tunnustettu maailmanlaajuinen markkinoinnin eettinen ohjeisto, joka toimii markkinoinnin itsesääntelyn tukena. Säännöt edistävät yritysten tasapuolisia toimintamahdollisuuksia. Samalla ne vähentävät tarvetta lainsäädännölle ja viranomaistoimille. Koska ICC:n säännöt ovat globaalit, ne ovat omiaan helpottamaan alan toimijoita toimimaan oikealla tavalla maasta riippumatta.

Lue ja lataa säännöt itsellesi: