Löydä yrityksesi tarvitsema osaaja Startup Refugeesin kautta – maksuton tietoisku

Ajankohta ja paikka

Alkaa
21.4.2022
Päättyy
21.4.2022
Verkkotapahtuma
Suomi

Kaipaako yrityksesi osaajia? Haluaako yrityksesi auttaa Ukrainasta sotaa pakenevia? Ratkaisu molempiin on työllistää ukrainalaisia osaajia Startup Refugeesin palveluiden kautta. Tämän tietoiskun jälkeen pääset helposti alkuun, joten tule kuulolle!

Tietoiskussa kerromme lisää Startup Refugeesin palveluista ja selvennämme mitä yrityksen pitää tietää tilapäistä suojelua saavien lupa-asioista sekä yleisesti maahanmuuttajien, turvapaikanhakijoiden ja pakolaisten työllistämisestä. Tilaisuuden alussa on lyhyt tilannekatsaus Ukrainasta sotaa pakenevien tilanteesta, heidän määrästään ja kohdemaistaan.

Startup Refugeesin palvelut ovat maksuttomia yrityksille. Startup Refugees kerää sähköiselle alustalle Suomeen tulleiden ulkomaalaisten osaamisprofiileja ja yhdistää sitä kautta osaajia yritysten tarpeisiin. Startup Refugees hoitaa kaiken käytännön työn osaamisen kartoittamisesta aina rekrytoinnin loppuunsaattamiseen.

Kauppakamarit ovat aloittaneet yhteistyön pakolaisia, turvapaikanhakijoita ja maahanmuuttajia työllistymään auttavan Startup Refugeesin kanssa. Yhteistyön ensisijaisena tarkoituksena on saattaa yhteen sotaa paenneet, työtä kaipaavat ukrainalaiset sekä osaajapulasta kärsivät yritykset.

Tilaisuus toteutetaan Teams-etäyhteydellä. Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki päivää ennen tapahtumaa.

14.00 Lyhyt tilannekatsaus Ukrainasta sotaa pakenevien tilanteesta
johtava asiantuntija Mikko Valtonen, Keskuskauppakamari

14.15 Miten löytää osaajia Startup Refugeesin kautta?
Head of Employment Maiju Mitrunen, Startup Refugees

14.45 Tilapäistä suojelua saavien työllistäminen – mitä pitää tietää lupa-asioista?
tiiminvetäjä Lari-Antti Kujala, Maahanmuuttovirasto

15.00 Kysymyksiä & vastauksia

15.15 Tilaisuuden päätös
johtava asiantuntija Mikko Valtonen, Keskuskauppakamari

Verkkotapahtuma on maksuton, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumista.

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätietoja:
johtava asiantuntija Mikko Valtonen, mikko.valtonen@chamber.fi,

YHTEISTYÖSSÄ

migri-logo.svg (76 KB) startup_refugees_logo_jpeg.jpg (187 KB)

Tapahtuma on päättynyt.

Katso tulevat tapahtumat