Suuri brändipäivä 2022

Ajankohta ja paikka

Alkaa
7.4.2022
Päättyy
7.4.2022
Tapahtumapaikka
Scandic Grand Central + livestream
Vilhonkatu 13
00100 Helsinki

Ilmoittautuminen

Early Bird
395,00 €
Livestream
395,00 €
Virkamieshinta
195,00 €
Pakettihinta 5 osallistujalle paikan päällä
1850,00 €
Striimipaketti 5 hengelle
1550,00 €
Striimipaketti 10 hengelle
2200,00 €

Coca-Cola teki joulupukin asusta punaisen ja Steve Jobs teki omenasta maailman myydyimmän puhelimen. Näiden brändien arvo on miljardeja euroja. Mistä sinun yrityksesi tunnetaan?

 

Vahva brändi on yrityksen menestyksen ydin. Sen avulla luodaan kilpailuetua ja asema markkinoilla. Brändi auttaa pysymään kuluttajien mielissä. Kaikki menestyvät yritykset Suomessa ja maailmalla investoivat brändiinsä suojauksen ja markkinoinnin avulla.
Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä kokoaa yhteen brändi-, markkinointi- ja IPR-ammattilaiset. Päivän tarkoituksena on kasvattaa tietoisuutta brändin suojaamisen tärkeydestä ja merkityksestä yrityksen menestyksen kivijalkana. Päivän huipennuksena palkitaan Vuoden brändi 2022.

vuoden-brandi-2022.png (8 KB)

Tapahtuma on suunnattu hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, konsulteille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, vaikuttajille ja vaikuttajatoimistojen edustajille, brändijohtajille ja brändivastaaville, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille sekä muille markkinoinnin parissa toimiville.

OHJELMA

Tilaisuuden vetäjänä toimii lakimies Minna Aalto-Setälä Keskuskauppakamarista.

11.30–12.30 Lounas ja verkostoitumista

12.30 Tilaisuuden avaus
Minna Aalto-Setälä, lakimies, Keskuskauppakamari

What makes copycats successful? A consumer perspective.
– Why does high similarity between a lookalike and an original brand not always lead to higher purchase intention of the lookalike?
– What types of lookalikes tend to be most successful?
– How can we measure product similarity without having to rely on (biased) self-reports?
Femke van Horen, Associate Professor of Marketing, Vrije Universiteit Amsterdam

Onnistunut brändin uudistaminen
Katriina Virtanen, toimitusjohtaja, Voglia Oy

Elintarvikebrändi maailmanmarkkinoilla – haasteita ja ratkaisun avaimia
Sari Koivulehto-Mäkitalo, johtaja, lakiasiat ja vastuullisuus, Raisio Oyj

Vuoden brändi -finalisti esittäytyy

14.00–14.30 Tauko

Näin rakennetaan huippu-urheilun henkilöbrändi
– Toimivan henkilöbrändin menestystekijät
– Voiko riskejä hallita, kun kysymys on urheilusta?
Leo-Pekka Tähti, yrittäjä, huippu-urheilija

Brändin rakentaminen ja ohjaaminen
Arttu Salovaara, CEO, Founder, BOND

Brändin oikeudellisen suojaamisen vaikutus brändin arvoon
– Brändiä suojaavat immateriaalioikeudet
– Oikeudellinen suoja osana brändin arvoa
– Oikeudellisen suojan mittaaminen
– Brändin arvon kasvattaminen
Markku Tuominen, Partner, Roschier

Vastuullisuuden merkitys brändin rakentamisessa
Johanna Hamro-Drotz, toimitusjohtaja, Sinituote

Vuoden brändi -finalisti esittäytyy

16.10–16.20 Tauko

Vuoden brändi -finalisti esittäytyy

Miten valjastan vastuullisuustekoni tarinankerronnan keinoin?
Marco Mäkinen, VP Strategy, TBWA

Vuoden brändi -kilpailun voittajan palkitseminen ja kilpailuraadin puheenjohtajan Marina Vahtolan perustelut

Cocktails noin klo 17.15 alkaen

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Hyödynnä Early Bird -etu tammikuun loppuun mennessä

Tarjoamme 31.1. asti mahdollisuuden ilmoittautua mukaan Early Bird -hinnalla 395 € + alv. 24%. (Normaalihinta kauppakamarien jäsenyritysten edustajille 495 € + alv. 24% ja muille 595 € + alv. 24%).

Tarjoamme päivään myös erikokoisia osallistumispaketteja. Valitse valmiista paketeista tai pyydä tarjous: anne.pakkanen@chamber.fi.

Voit osallistua tapahtumaan joko paikan päällä Scandic Grand Centralissa tai etäyhteyden välityksellä.


Kumppaniksi tapahtumaan

Oletko kiinnostunut kumppanuudesta tapahtumassa? Tapahtuman kumppanina saat näkyvyyttä, tavoitat kohderyhmän ja pääset osaksi tapahtumaa. Ota yhteyttä avainasiakaspäällikkö Tomi Mäkiseen tomi.makinen@chamber.fi tai tapahtumatuottaja Anne Pakkaseen anne.pakkanen@chamber.fi, räätälöidään kumppanuus teidän tarpeisiinne sopivaksi.

 

YHTEISTYÖSSÄ

ipr-university-center-logo-cmyk-1.jpg (1.12 MB) marketing-finland.png (173 KB) prh_pysty_fin_rgb.jpg (78 KB)

 

roschier_logo_rgb_300.jpg (100 KB) sty_yhdistyksen_nimi_fi_liehu_rgb_72dpi.jpg (254 KB)

 

Keskuskauppakamari järjestää Vuoden brändi -kilpailun, jonka voittaja palkitaan Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen ja brändimielikuvan perusteella. Kilpailu kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa suomalaisia yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön. Voittajan valitsee brändityön ja immateriaalioikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati.

Raadin puheenjohtaja:
Puheenjohtaja Marina Vahtola, Chain Invest Oy (Brands and Concepts)

Jäsenet:
Varatuomari Minna Aalto-Setälä, Suomen Teollisoikeudellinen Yhdistys ry
Johtaja Jorma Hanski, Patentti- ja rekisterihallitus
Head of Visual Brand Design Hanna Knaapi, Marimekko Oyj
Pääjohtaja Hannu Krook, SOK
Puheenjohtaja, varatuomari Marja-Leena Mansala, Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta
Johtaja Tuomas Mylly, IPR University Center
Viestintä- ja brändijohtaja Jere Nurminen, Yle
Associate Professor, Docent Anne Rindell, Hanken Svenska Handelshögskolan

 

Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen seminaaripäivää. Peruutuksen tapahtuessa tämän jälkeen, veloitetaan koko seminaarin hinta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. Laskutus tehdään tapahtuman jälkeen.

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä
Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.