Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelma kevät 2021

Ajankohta ja paikka

Alkaa
16.3.2021
Päättyy
11.5.2021
Tapahtumapaikka
Cafe Amanda tai livestream
Eteläesplanadi 8
00130 Helsinki

Ilmoittautuminen

Kauppakamareiden jäsenet
1950,00 €
Normaalihinta
2400,00 €

Viestintä on koko johdon asia

Viestintä on osa johdon strategiaa ja ydintoimintoja. Keskuskauppakamarin järjestämässä yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa yrityksesi johtoryhmäläiset sparrataan viestintäjohtamiseen niin normaaliarjessa kuin kriisitilanteissa.  

Ohjelman tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä. Osaava, ammattimainen viestintä on koko yritysjohdon asia. Kaikki yritysjohdossa toimivat ovat viestijöitä.

Kun kriisiviestinnän ja strategisen viestinnän taidot ovat koko yritysjohdon hallussa, on todennäköisempää, että tiukan paikan tullen yritys selviää kuivin jaloin.
Tämä vahvistaa yrityksen kilpailukykyä vaikeinakin aikoina.

Ohjelma koostuu kolmesta moduulista. Seminaareissa käsitellään viestintää eri näkokulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa. Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia ohjelman aikana. Seminaari järjestetään hybridimallilla, voit osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä.

Ohjelma on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille. 

OHJELMA

Moduuli I: Viestintä yrityksen strategian ytimessä
Tiistai 16.3. kello 12-16.30
Puhujina:
Minna Aila, vastuullisuus-, yhteiskuntasuhde-, viestintä- ja brändijohtaja, Neste

Viestintä on maailman paras muutostyökalu – ja tuplarytmihäiriön maailmassa sitä tarvitaan enemmän kuin koskaan 
Taru Tujunen
, muutoksen tekijä, toimitusjohtaja, Ellun Kanat

Viestintä on osa yrityksen ydintoimintoja. Strateginen viestintä on johtamisen ydintä
Arja Suominen,
 viestintäjohtamisen pioneeri

Moduuli II: Brändin rakentaminen viestinnän avulla
Tiistai 13.4. kello 12-16.30
Puhujina:
Brändistrategian rakentaminen. Brändin tuottama arvo yritykselle. Mikä osa tuotteen arvosta syntyy brändistä? Brändin menestyksellinen rakentaminen edellyttää vahvaa liiketoimintaosaamista sekä ennen kaikkea liiketoiminnan ymmärrystä – siksi se on ylimmän yritysjohdon tehtävä
Marina Vahtola, hallituksen puheenjohtaja, Chain Invest, hallitusammattilainen

Brändijohtaja 2.0. Mikä ero on brändiviestinnällä ja strategisella brändijohtamisella?
Ia Adlercreutz, toimitusjohtaja, perustajaosakas, Co-founders

Arvokas brändi ja mitattava maine
Kari Väisänen, hallituksen jäsen, partneri, vanhempi asiantuntija, T-Media

Moduuli III: Kun kaikki menee pieleen – kriisiviestintä
valmius pitää yrityksen pinnalla
Tiistai 11.5. kello 12-16.30
Puhujina:
Kokemuksia ja oppeja myrskyn silmästä
Heidi JaaraBalmuirin perustaja, yrittäjä

Toimittajan näkökulma: Miksi media kertoo ikävistä asioista ja toimii niin kuin toimii ja miten toimii. Miten toivoo yrityksen toimivan. Median näkökulmasta vinkit, miten yritys voi toimia kriisitilanteessa hyvin.
Eeva Lehtimäki, MTV:n yhteiskuntatoimituksen päällikkö

Harri Saukkomaa, hallituksen puheenjohtaja, Tekir 

Ohjelman tarkempi sisältö julkaistaan pian.

Lue lisää aiheesta Viestintä on koko johdon asia täältä.

Puhujien esittely ja ladattava ohjelma: yritysjohdon-strategisen-viestinnan-ja-kriisiviestinnan-ohjelma

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 9.3.2021.

Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 1950 € + alv. 24 %, normaalihinta 2400 € + alv. 24 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia ohjelmaan.

Osallistujat saavat lisäksi:

  • 11.3. kello 15.30- 16.30 ohjelman oppimisalustan esittely Teams-kokous (etänä)
  • Livestream-osallistumisen tilaisuuteen Suuri brändipäivä 8.6.2021
  • Marina Vahtolan uuden kirjan Intohimona brändit

Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun ohjelman alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen ohjelman ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle.

Osallistu turvallisesti: Me Keskuskauppakamarissa seuraamme koronavirustilanteeseen liittyvää viranomaisohjeistusta herkällä korvalla, emmekä riskeeraa osallistujien terveyttä. Lue lisää turvallisesta osallistumisesta tilaisuuksiimme täältä.

Lisätiedot: Keskuskauppakamarin markkinointipäällikkö Kirsi Loikas (kirsi.loikas@chamber.fi), 040-5457451